LDMax посмотрел спасибо! кстати каким образом они "подбирали" масло ? или типа - "бери вот это будет зашись" ? мне просто стало интересно что все таки правильно туда лить. стал копать инет - я так понял наша коробка Getrag 282 ставилась на америкосы GM 80-90 годов с движками V6.
вот что пишут братья америкосы по поводу этой мутной коробки...
Isuzu and Muncie (Getrag)- 5-speed transmissions were available, depending on model and equipment beginning in 1985 for the Isuzu 5-speed which came on 4 cylinder cars and in 1986 for the Muncie 5-speed which came on V-6 equipped cars. The Getrag 282 5-speed is sometimes referred to as the Muncie 282 or the Muncie Getrag 282, as the design was licensed to General Motors for manufacture by Muncie (Getrag never built the 282). This Muncie transmission is the stronger unit, designed for use with the higher output of the V-6.
и самое стремное что не впервые наталкиваюсь на рекоменации лить масла с такой вязкозтью
5W-30, yeah it's motor oil, just an old spec, SF, compared to the SM we use today.
not sure if it is a good idea or not, but alldata suggests it for a 282..... maybe as a last resort?
http://answers.yahoo.com/question/index … 232AAoei4F
вот тут тоже споры че лить 5-30 или 75-90 http://www.dieseltruckresource.com/dev/ … ?p=2036487
пдф на англицком о коробке http://www.rsgear.com/articles/1993_12.pdf
деталировка
http://www.drivetrain.com/parts_catalog … l_kit.html
http://www.drivetrain.com/parts_catalog … ation.html
http://parts.nalleygmc.com/showAssembly … bly=387782